Vad gör man åt hösttrötthet?

Morrn morrn mina kära vänner och läsare! :-)

Idag är det regnigt ute och det gör hela hösten fulländad på något sätt, dvs nu vill man verkligen stanna inne och bara ligga och mysa med massa ljus, bra filmer/böcker, något gott att äta och bara göra ingenting....men det är bara att masa sig iväg till jobbet, man har ju ett ansvar.
Jag har kommit in i en hösttrötthet , dock ingen depression, men jag är väldigt trött och seg, och idag har jag även en mkt konstig huvudvärk. :-(

Vad gör man åt det?
Har ni några bra tips?

Jag försöker verkligen komma igång med träningen, men det går såååå segt, och jag vill sova,
men kommer inte isäng förrän mkt senare än vad jag planerar.
Det är som om jag kommer in i en andra andning och jag får extra pigghetshormoner och ska "bara" göra ditten och datten innan jag ska sova.

Men nu är det som sagt dags att göra sig klar för att åka till jobbet!
Ha en  jätte bra dag!
Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner precis igen mig i det där! Har migrän som plötsligt går över sen sprängande huvudvärk o yrsel som också plötsligt lättar. Märkligt.



Knäna gör ont, ögonen gör ont jag vill bara hem o lägga mig i sängen. Blir nog så också, efter lunch eller nåt. Måste ju bli bättre tills imorn då jag ska jobba i affären...



Stor kram snyggaste, hörs o ses snart! /Tea

2010-10-14 @ 09:20:41
Postat av: Roger

Halloj, vad tror du om att träna kvällstid istället? En del anser även att kvällsträning ger större effekt, dessutom kommer du känna dig avslappnad efter ett rejält pass. Ät något lätt när du kommer hem efter jobbet, vänta ca 2 timmar och kör sedan ett hårt pass och ät lite frukt/gainomax efter passet. Sedan tar du en varm skön dusch och du kommer känna dig avslappnad, kör även spikmatta 30 min så kommer du sova som den drottning du är! Kramar

2010-10-14 @ 09:57:36
Postat av: Frk Svensson (mia)

Hej gums!

Mitt förslag är följande: gör INGENTING minst en timme innan du planerat att sova (tro mig, jag vet då jag gått kurs om detta). Yoga, en varm dusch, ljus och att du lägger dig där du planerat att sova hela natten, dvs inte somna i soffan (tror dock inte du gör det). Träning gör en piggare och bra mat :) Kram!!

2010-10-14 @ 10:34:45
URL: http://frksvensson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0