In i väggen!?

Nu är jag helt sluuuuuuuut!!!!
Jag är verkligen helt slutkörd som människa och imorgon är det sista dagen på denna turnè, och sedan är jag ledig på måndag och tänkte vila upp mig, men frågan är om en enda dag kommer ta igen alla mina krafter, det tror jag knappast.

Jag måste erkänna att jag börjar bli lite orolig själv över min hälsa och mitt tempo!
Jag älskar ju när det är fart och fläkt, som ni som följt min blogg och ni som känner mig, säkert redan märkt, men det är på det privata stadiet, dvs när jag kan styra det själv, men nu har det varit enormt mkt med jobb, både turnèn och två flyttar, nyöppning/invigning, omstrukturering inom Expert, och den eventuella resan upp till Luleå (som blev uppskjuten),som tar psykiskt på mig oxå.

Jag vill bara säga med detta, att snälla tjata inte på mig, och kräv inte saker av mig, förvänta er inte att jag ska orka vara med på allt , och om jag inte orkar ringa så bli inte arga på mig eller ge upp hoppet om mig....Jag kommer igen, men nu måste jag gå i ide ett tag!

Jag orkar inte alltid vara social för tillfället, jag vill bara vara själv ibland!

Jag vill inte gå in i väggen.....men är nog i riskgruppen för tillfället, så ha tålamod med mig och hjälp mig istället.

Godnatt och tack för att ni finns och orkar läsa om mitt liv!


Symtom


Utmattningssyndrom, utbrändhet, kan man få efter långvarig utmattning eller psykosocial påfrestning. Det kan ge både psykiska och fysiska symtom, som värk i axlar, nacke och rygg, sömnproblem, koncentrationssvårigheter och ångest. Har du problem med stress eller sjukdomar kopplade till stress ska du kontakta din husläkare eller företagshälsovården.


  • fysiska symtom såsom värk, hjärtklappning, mag-tarmbesvär, yrsel, ljudkänslighet
  • sömnstörning
  • känslomässig labilitet eller irritabilitet
  • nedsatt förmåga att hantera krav eller göra saker under tidspress
  • koncentrationssvårigheter eller minnesstörning
  • påtaglig kroppslig svaghet eller uttröttbarhet som inte går att vila upp sig ifrån.
CHECK....på så gott som ALLT! :-(

Det här kan du göra för att minska din stress:

  • Ta tid till återhämtning. Detta behöver inte bara vara vila utan kan också innebära att man motionerar eller umgås med familj och vänner.
  • Öva på att säga nej till saker. Gör det klart och tydligt, utan onödiga förklaringar.
  • Försök att få avlastning. Våga be om hjälp.
  • Ät på regelbundna tider.
  • Sov tillräckligt. De flesta vuxna behöver mellan sju och åtta timmars sömn för att fungera bra under dagen.
  • Rör på dig regelbundet. En halvtimmes promenad om dagen är en bra grund.
  • Träna sinnet enligt mindfulness-metoden för att förebygga, lindra och hantera stress.
  • Minska onödigt sittande vid datorn.
  • Stäng av mobiltelefonen, speciellt när du åker kommunalt eller kör bil.


Kommentarer
Postat av: Mia

Det var inte kul att höra att du känner så. Men du gör rätt som lyssnar på din kropp. Jag tror att du kräver för mkt av dig själv o att ingen av oss vänner iaf kräver att du ska ringa eller umgås om du inte mår bra. Isolera dig inte helt själv för länge bara, man behöver pushande under en sån period (jag vet). RIng om du vill gumman. Finns här för dig o kommer inte fråga o tjata på dig =)

Det kommer bli bra snart, förhoppningsvis om några dagar.

Stoooor kram!

2011-11-27 @ 00:39:41
Postat av: Pia

Mia: Tack gumman, jag vet! Du har rätt i det du skriver och jag vet aatt du finns där, och det uppskattar jag mkt! Stor KRAM

2011-11-27 @ 09:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0